Lokalavis for Åsane og omegn!
  • – ET PROBLEM: Krishnasamy Nelson, daglig leder for Coop Prix Ulset, kan forteller at det har blitt en utfordring at stadig flere tar seg til rette på parkeringsplassen til butikken. – Daglig står det rundt ti biler her i flere timer som ikke handler hos oss. Vi må be folk om respektere at dette er en privat parkeringsplass for butikken, sier han.

Coop Prix:

– Folk utnytter at vi er fleksible

Coop Prix Ulset betalte over 30 parkeringsbøter etter sykkel-VM i 2017. De avsluttet samtidig samarbeidet med parkeringsselskapet. – Nå utnytter folk at vi er fleksible. Daglig står mer enn ti biler her i timevis, sier Krishnasamy Nelson.

I oktober 2017 skrev Åsane Tidende om folk som hadde fått parkeringsbot etter å ha parkert utenfor Coop Prix Ulset under finalen i sykkel-VM som gikk av stabelen en søndag. Krishnasamy Nelson, daglig leder i butikken, tok regningen sammen med sjefene i Coop. Samtidig avsluttet butikken avtalen med parkeringsselskapet. I ettertid har det ifølge Nelson blitt et problem at stadig flere setter fra seg bilen på butikkens parkeringsplass uten at de er kunder hos Coop Prix.

– Hver dag står det rundt ti biler parkert utenfor her uten at de tilhører kunder i butikken. Mange står der i mellom fire og åtte timer på dagtid, forteller han til Åsane Tidende.

– Vi er fleksible

Nelson forteller at det litt etter litt har blitt et problem for butikken han driver ikke langt unna Åsane terminal.

– Det er spesielt en utfordring på dagtid. Jeg har inntrykk av at noen velger å parkere her hos oss for deretter å pendle videre med kollektivtransport, sier han til lokalavisen.

Nelson forteller at de ønsker å være mest mulig fleksible.

– Det er ikke noe problem at folk setter fra seg bilen utenfor her når butikken er stengt. I tillegg er vi behjelpelige i åpningstiden også, dersom noen har havnet i en krisesituasjon. Problemet nå er at vi opplever at stadig flere bare tar seg til rette, sier den daglige lederen.

Han poengterer at folk må respektere skiltene som er satt opp ved parkeringsplassen.

– Vi ber om at folk viser hensyn. Dette er en privat parkeringsplass for butikken vår. Vi kan ikke risikere å tape penger på at vi er fleksible, sier Nelson.

Han legger til at om det fortsetter slik blir han tvunget til å lage en ny avtale med et parkeringsselskap innen kort tid.

– Da blir det ikke lenger mulig å være like fleksibel som det vi har vært frem til nå. Da er det ikke lenger opp til oss i butikken om folk kan parkere her uansett årsak, sier den daglige lederen.

Nelson ber folk om å vise hensyn til butikken.

– Det er stor konkurranse i dagligvarebransjen i umiddelbar nærhet. Vårt største konkurransefortrinn er parkeringsplassen med god plass til kundene. Jeg vil derfor be åsabuen om å vise respekt for det. Dette er tross alt levebrødet vårt, sier han.

Ny butikk

Til sommeren blir det uansett en stor endring i området. Da blir Prix-butikken til Coop Extra. Butikken blir også kraftig utvidet fra dagens 1200 kvadratmeter til hele 2000 kvadratmeter.

– Dette innebærer at vi trenger hele parkeringsplassen til våre kunder, og derfor må vi dessverre ha parkeringsvakter igjen, sier han.   

Nelson håper at den nye butikken står klar til åpning i slutten av juni.

– Det er ikke helt avklart ennå, men vi er spente på hvordan det blir for både oss og kundene våre. Vi får betydelig bedre plass, og håper på enda flere kunder. Dette er også hovedårsaken til at vi må bli strengere med parkeringsplassene våre når den tid kommer, avslutter Krishnasamy Nelson.

Av

Nina Johnsen

nina@aasanetidende.no

Relaterte saker